Czy handel w FUT jest zgodny z regulaminem?

Czy trading – handel w FUT jest zgodny z licencją i regulaminem gry FIFA? Na forach można przeczytać komentarze graczy, skarżących się na niesłuszne zablokowanie konta z powodu handlu kartami. Czy można otrzymać bana za handel?

zablokowane konto fut

Podstawą odpowiedzi na to pytanie jest jasne określenie tego co nazywamy tradingiem czyli handlem. Handel polega na obrocie wirtualnymi kartami wewnątrz gry, którego celem jest osiągnięcie zysku. Nie ma on nic wspólnego ze sprzedawaniem czy kupowaniem monet za realną gotówkę. To sposób graczy na zdobywanie monet, wolny od: botów, autobuyerów i innych niedozwolonych skryptów. Posłużmy się przykładem: przeglądając rynek kart na wymianę zauważasz, że nieświadomy gracz wystawił srebrną kartę za 200 monet „kup teraz”. Wiesz, że ta karta jest warta o wiele więcej. Kupujesz ją i po chwili sprzedajesz za kilka tysięcy. Taki handel jest zgodny z regulaminem – nikogo nie oszukujesz, wykorzystujesz swoją znajomość cen na rynku i spryt do zarobienia monet.

Handlem nie można nazwać sytuacji, w której, dajmy na to, gracz tworzy kilka kont, wykupuje nagrody z katalogu EASFC sprzedaje je na rynku, a następnie tworząc fikcyjną aukcję „przelewa” na swoje konto monety. Wiele uczciwych i efektywnych sposobów na zarobienie monet opatrzonych dobrym komentarzem znajdziesz na kanale youtube VeniVidiWicjusza w serii „od zera do milionera”.

Licencja EA jasno określa prawa i obowiązki zarówno graczy jak i wydawcy gry. Warto bliżej zapoznać się z tekstem choćby z uwagi na to, że podczas pierwszego uruchomienia gry (w momencie logowania do konta EA) każdy gracz jest proszony o zaakceptowanie postanowień tam opisanych. Trzeba przywołać to, co mówi ostatnia wersja regulaminu zaktualizowana 31 lipca 2015 roku o monetach:

Wirtualna waluta EA nie ma wartości pieniężnej i nie stanowi środka płatniczego ani mienia żadnego rodzaju. Wirtualna waluta EA nie podlega zbyciu, wymianie handlowej, przeniesieniu na inna osobę ani wymianie na pieniądze. Można jednie wymienić ją na zawartość EA dostępną w grze. Wirtualna waluta EA nie podlega zwrotowi z wyjątkiem przypadków wyraźnie dopuszczonych na piśmie przez EA bądź przewidzianych przepisami prawa.

Skąd więc głosy twierdzące, że można zostać zablokowanym mimo uczciwej gry? Po pierwsze, to co jest ważnym elementem uczciwej rozgrywki to niełączenie ze sobą profitów z wielu kont. Znaczna część graczy tworzy kilka kont i handluje na nich zupełnie uczciwie. Problemem jest to kiedy zarobione monety są przesyłane na jedno konto. Algorytm, który jest odpowiedzialny za banowanie nieuczciwych graczy, przesyłanie monet z konta na konto traktuje tak samo jak handel monetami.

Po drugie, ten sam skrypt – w związku z tym, że jest automatem a nie człowiekiem – pewne uczciwe, choć szczęśliwe, transakcje na rynku może uznać za handel monetami. Złoty traf np.: tanie wylicytowanie bardzo drogiej karty, a następnie sprzedanie jej z zyskiem liczonym w setkach procent może zostać uznane za działanie podejrzane. Warto dodać, że algorytm jest cały czas ulepszany i takie przypadki zdarzają się sporadycznie.

Niesłuszne zablokowanie lub zawieszenie konta można zgłosić pisząc maila na adres: accountdisputes@ea.com Co bardzo istotne, wiadomość należy napisać z adresu e-mail przypisanego do konta, które zostało zawieszone lub zablokowane. W temacie podaj koniecznie swój tag gracza Xbox Live / PSN Id lub nick Origin oraz informację czy konto zostało zawieszone czy zablokowane.  Przykład tematu maila:

Zablokowane konto – FIFA 16 – Gracz124

W treści maila podaj swoje imię i nazwisko, login w grze, miejsce zakupienia gry (wersja pobrana z sieci czy pudełkowa) i oczywiście uzasadnienie dlaczego nie zgadzasz się z zablokowaniem/zawieszeniem konta. Czas odpowiedzi na zgłoszenie to zwykle 72 godziny.