Przez dłuższy czas borykam się z problemami związanymi utratą połączenia z serwerami EA. Czy w tej sytuacji mogę otrzymać rekompensatę?
W Ultimate Team każdego roku pojawiają się pewne błędy i jest to nieuniknione zjawisko, podobnie w każdym programie komputerowym. Niektóre z nich są naprawiane bardzo szybko, a do uporania się z innymi konieczne jest poświęcenie więcej czasu. Należy jednak pamiętać, że każdy gracz FUT ma prawo ubiegać się o zadośćuczynienie w wypadku częstych problemów. W celu uzyskania rekompensaty pierwszym krokiem, który należy podjąć jest upewnienie się czy przyczyna danego problemu nie leży po naszej stronie. Tak jak na przykład w sytuacji częstego rozłączania z serwerami – może być to wina nieotwartych portów sieciowych lub słabej jakości łącza internetowego. Podobnie w problemie „znikających kart”, warto mieć pewność, że nasze konto nie padło ofiarą oszustwa i karty nie są wykradane przez osoby trzecie. Jeśli mamy pewność, że błąd nie wynika z naszej winy i pojawia się zdecydowanie zbyt często możemy starać się rekompensatę.
Istnieją dwa główne źródła, w których można otrzymać w tej sprawie pomoc. Pierwszym z nich jest infolinia EA. Pod numerem telefonu 22 397 08 40 możemy opisać swój problem i zapytać o ewentualną rekompensatę. Wiele z zapytań jest rozstrzyganych korzyść gracza. Infolinia jest dostępna w języku polskim.
Drugi sposób nie wymaga od nas korzystania z telefonu – całą sprawę możemy rozwiązać online – jednak nie jest on dostępny w języku polskim. Spokojnie – wystarczą podstawy języka obcego np.: angielskiego, niemieckiego, francuskiego czy hiszpańskiego, aby rozwiązać problem. Spróbujmy opisać cały proces na przykładzie utraconego żetonu draftu. Załóżmy hipotetyczną sytuację, że zakupiliśmy żeton draftu za 300 FIFA Points. W pierwszym meczu z nie swojej winy zostajemy rozłączeni z serwerami przez co tracimy szansę na dalszy udział w drafcie i ewentualną nagrodę. Co należy zrobić w takiej sytuacji?
- Wejdź na stronę pomocy EA i jeśli to możliwe zaloguj się na swoje konto – dane logowania z gry powinny umożliwić logowanie.
- Z menu po lewej stronie wybierz odpowiednią dla siebie wersję językową strony inną niż polska. Jeśli chcesz opisać swój problem w języku angielskim możesz wybrać: Wielką Brytanię, Kanadę, Stany Zjednoczone czy Australię.
- Wybierz odpowiednią wersję gry (np.: FIFA 16) i platformę na której grasz.
- Z rozwijanej listy wybierz odpowiedni temat i problem z jakim się borykasz, a niżej opisz w jednym zdaniu swój kłopot.
W następnym okienku kliknij „chat now” lub odpowiedni przycisk dla swojej wersji językowej. Zostaniesz przekierowany do czata z konsultantem. Dla pewności warto mieć pod ręką otworzony translator. Opisz spokojnie swój problem i poproś o rekompensatę.
Niektórzy z konsultantów chętnie udzielają zadośćuczynienia, a inni robią to rzadziej. Każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie i w niektórych wypadkach rzeczywiście nie ma podstaw do przyznania rekompensaty. Bezpośrednio przez konsultanta lub w niedługim czasie (od kilku dni do 3 tygodni) poprzez mail, powinieneś otrzymać informację o przyznaniu rekompensaty lub odrzuceniu prośby. Zwykle formą rekompensaty są monety, w innych przypadkach mogą być to również żetony draftu lub FIFA Points. Na wielu forach można przeczytać informacje o rozstrzygnięciach na rzecz graczy – niektórzy otrzymują 100k, 200k a nawet 500k monet.